Wednesday, July 7, 2010

++My Vehicle My Vision, It's A Passion++

Singkatan tajuk haku nie sebenarnya ialah Myvi hehehe...xle nk tulis myvi kang xpasal2 orang search myvi or seangkatan dengannye terus glamer blog aku (perasan gler) hahaha....okies semalam balik keje angin kus2 aku datang ajak husband aku gi showroom perodua kt ngan giant s.alam sebab nk tengok myvi baru @ myvi limited edition namenye...suppose launching today tapi terawal la plak dia dh letak kat showroom...cam tau2 jek aku nk tengok (ape motif???)



front view....kaler nie memang aku berkenan sesangat ok..dh same arr dengan kaler kamera n casing handphone aku tu hehehe...tapi xbermakna aku nk amik yer (tp klu amik ape salahnye kan :P) ...jenis kaler nie dazzling red...sure ramai ank gadis diluar sane tergila-gilakannye especially yg pink freakkkk (mak gadis tidak ketinggalan juga nk ye )

model nie sebenarnya upgrade dari myvi standard pastu tokoh tambah la pape yang patut...biasalah keta mesia memang camtu, memula wat keta biasa2 jek then bler dh lame baru la upgrade mcam2 ...tapi upgrade accesorries jek...yg lain sama sebijik nonet...


tapi aku musykil sikit coz kaler nie bawah lampu kuning nampak memang lawa n berseri2 giler...klu kat luar xtau arr camno...kne tggu ade org beli dulu kot or text drive ker baru la nmpk the actual kaler gitu :P...



Interior- aku lupa nk snap plak coz excited nengok...agak ok la coz ala2 gurlish huahauhua...interior dorg makeover sikit, pastu seat designs agak stylo then paling aku tertarik sekali ade decorative cubic printing kat centre cluster n door armrests la...corak munge2 gitu...so leh bezakan antara model myvi yang lain


Others myvi limited edition features :-
- side door moulding (leh wat sendri kt kedai ni)
- smoke clear rear combination lamps (cam myvi SE)
- dual SRS airbags (yang nie penting okies)
- vanity mirrors for driver & passenger (so xdela setiap kali nak betulkan tudung or sikat rambut driver sure kne guna back mirror :P)
- radio cd player with MP3/WMA, USB n Bluetooth (model myvi sebelum nie dah ade)
- chrome inner door handles (bkn org luar nmpk pon ekekeke)
- exclusive carpet mats (cantik2 pon kt kaki gak letaknye huhuhu)


ok aku wat pengakuan sekarang, aku memang tengah cari keta lain, bukan nk tukar keta tapi nak jadikan second car la knon...mak dh x larat nk redah jem guna keta manual nooksss...sakit sendi2 tulang segala bagai....so now fasa survey-keta-mana-berkenan tapi sampai sekarang aku tak tau nak yang mana 1...klu boleh nak semo boleh gitu hahaha...


actually husband dulu ade keta tapi since aku keje kat s.alam dulu kitorg gi keje naik 1 kete jek so dia rse cam kesian jek keta dia tersadai dia pon bagila my MIL pakai...pastu tetba aku kne tukar jabatan amik kooo kelam kabut husband aku...nk amik balik segan coz MIL dh bayar bulan2, so terpaksa guna keta kancil yang banyak berjasa pada aku since diploma lagi...


tapi xle nk guna lame coz adik aku yang masuk U tu nk guna gak nanti...even kancil kecik cenonet jek tp tetap menjadi rebutan adik beradik aku ekekeke....so kesimpulannya aku nk keta lain n yang penting auto pastu keta yang aku pakai nie nak bagi husband aku guna plak...sekarang mode buat-baik-kt-laki supaya husband aku approved utk amik keta toyota @ honda...tp klu xdapat myvi pon ok gak...ahh yg penting AUTO ok...


chaowww

2 comments:

  1. yeker..tgk dalam paper cam lawa je pink ni kan.

    ReplyDelete
  2. lawa memang lawa tp mse aku nengok tu dia tul2 kt bawah lampu kuning...ko tau jela klu lampu jenis camtu muka huduh pon nmpk cantik ekekeke

    ReplyDelete