Friday, August 27, 2010

++Nursery lagi dan lagi dan lagi dan lagi++

Apesal entry aku lately nie semo berkaitan dengan nursery jek huhuhu...dah xde modal lain ke sya oiii nk jadikan entry...hmmm nak buek camno entry kali nie memang aku rase cam best n tak patut dilupakan hehehe...


sebelum nie aku pernah mention yang teacher rayyan akan bersilih ganti klu tak silap 2minggu sekali n penggunaan logbook...so nak dijadikan cerita isnin lepas rayyan dapat teacher baru menggantikan teacher si Q tu, tapi aku lupa la ape name dia, boleh x??? huhuhu...


so komen dia kat buku logbook tu....


hari pertama....

-hari pertama saya jaga zafran (panggilan rayyan kat nursery coz takut tersame dgn rayyan lg sorang)
-tidak banyak ragam
-senang dan ceria saja hari ini

komen aku - terima kasih.coz aku rase biase2 je lagi


hari ke-2....

- zafran anak handsome, tidak banyak ragam & ceria (kombang lobang idung aku org puji rayyan hahaha)
- dulu saya pernah dengar zafran tidak mahu makan bubur bekalan. tapi hari ni saya bagi alhamdullillah...tapi saya makan untuk 2x...bau bubur zafran sedap, resepi akak ker???
ok part nie aku dah confius sikit pasal dia pernah dengar rayyan tak nak makan bubur bekalan means bubur yang aku buat selalu...so maknanye rayyan xmo makan mase si Q tu jage n maybe si Q nie ngadu kat teacher2 lain...hmmm part nie aku tak tau nak kate ape coz bubur yang aku bekalkan tu adalah same dengan bubur yang aku bagi makan kat umah pas balik keje...since aku tambah kurma kat bubur dia, memang rayyan berselera sesangat cam tahap kebulur coz kekadang dia leh makan bubur tu sampai abis ok...hmm ntahla labu

hari ke-3

- zafran seperti biasa ceria & baik
- terima kasih sebab bagi tudung samarata, tiada pilih kasih, semua cikgu dapat...
- bagi akak itu yang terbaik daripada parent yang prihatin. tiada lagi iri hati..terima kasih
bab bagi tudung tu keje laki aku, dia memang dah niat untuk raya nanti dia nak bagi semo teachers even yang bukan jage baby pon..bukan sebab teacher rayyan kate rayyan handsome hehehehe....hanya sumbangan kecil, walaupon aku tak puas ati dengan si Q tu tapi dia kene ingat dia ade baby (baru pas abis pantang), kecik lagi hah, then orang lain yang jage anak dia so shat u give u get back ok...

hari ke-4

- zafran makan awal, jam 9 pagi semalam ewat sikit
- dia memang baby cute, lepas makan main dengan ceria, nmpk matang
cute???? oww terima kasih....tapi nmpk matang tu camno tu, nmpk tua kah??? hahaha
- suka ke bilik air..memang dia suka main air ke??
bilik air memang port peberet dia....tang suka main air tu memang xle nak cakap ape la, suke sesangat, sebab tu aku dah tak mandikan dia, tugas mandi diambik alih oleh laki aku sebab aku takut terlepas, pakcik kecik nie time mandi memang mengelitis badannye :P
- akak ucapkan terima kasih sebab percaya akak jage zafran...pengalaman buat akak, akak ade 4 anak juga tapi yang jaga sendri hanya seorang...hehehe
aku rase cam tak berape nk percaye lagi kot hehehe...boleh gitu???


y?? coz teacher nie rupanye ade mse perjumpaan utk discuss bape lame nursery patut tutup...tapi laki aku tak kenal pon dia then tak tau plak lepas si Q jage rayyan turn dia plak...tambah2 plak laki haku nie over sokong teacher2 nie patut dapat cuti lame...so aku takut teacher nie cam nak bodek aku jek hahahah, jahatnye aku????


hmmm positive thinking k, maybe teacher nie ikhlas jage ank ko la!!! huhuhu....


pasal si Q nie lagi best, rupa2nya salah sorang baby yang dia jage nie adalah anak dia ok, tapi sekarang nie dia dah ditukarkan jadi teacher bahagian transit means untuk jage budak2 besar n anak dia teacher baby lain yang jage....hahahaha padan muka ko labu!!!!


sebab tukar???teacher lain komplen dia asyik jage n dukung anak dia jek, baby bawah jagaan dia dibiarkan jek...wt*...sah2la termasuk anak aku!!! patutla demand lebey2 suh itu ini la segala bagai...


nie antara komen si Q nie yang aku rase cam bangang giler padahal semo teacher dah tau....

- harap datang ke taska dalam keadaan yang bersih (mandi)
kan sengal ubi tu namenyer, sah2la dalam perjanjian antara parents n nursery utk baby dah termaktub baby bawah umor 2 tahun tak perlu dimandikan, hanya tukar pampers baru n bukan pakai baju tido (pijama)....akai ade ke??? meh cni ank ko aku mandikan pukul 6 pagi ape rasenye...aku memang takkan mandikan rayyan bawah pukul 9 pagi coz memang awal2 lagi doktor dia tak bagi...so aku pedulik ape??? ade aku kesah??? klu gi court pon aku menang....


so la nie ko akan rase ape aku rase...mesti ko gelabah apela teacher yg jage ank ko tengah buat kan??? anak ko dah mandi ker, tido ker...maklumla ko kan jage bahagian lain, pastu bangunan lain2 hahaha...sukenye aku....tuhan bayar cash!!!

1 comment:

  1. lorrr...report nursery macam ni yer..kelakar pulak aku baca..hahahahahha...biasa baca report teknikal jer..huhu..

    ReplyDelete