Friday, April 16, 2010

Nak carseat baru ????

Hari Isnin lepas (lame gler baru skrg nk update) saya baru terperasan rupanya ank teruna saya nie dh tinggi a.k.a panjang...sobabnye bler letak dlm car seat then kepala kasi adjust betul2 masuk kt tmpt yg disediakan tu rupanye kaki dah terjulur keluar...cam tergantung...bler adjust letak atas sikit xle nk pki seat belt la plak...hapakah....rayyan la nie pakai car seat cap sweet cherry jek, mse tu tak terfikir pon psl kepentingan car seat nie, main beli jek asalkan murah tapi biler dgr hotfm pagi tadi (topik psl kepentingan seat belakang) cam ade kne mgena gak la dgn kitorg...kebetulan pendengar ade call bgtaw anak kawan dia excident then meninggal coz tercampak ke cermin depan mase tgh menyusu dan lagi haru masa nak kebumikan sisa-sisa susu terkeluar mengalir....wahhh memang menyentuh gler...timela terpikir pakcik kecik nie klu amik dari nursery mmg diletakkan kat car seat, pastu letak gitu jela....in case klu pape jadi (Ya Allah mintak dijauhkan) xtaula nk kate ape...baik mencegah dari merawat...kite sekadar merancang tapi Tuhan yang menentukan.
inila ghupenye bler dh adjust kedudukan kepala rayyan...position camni xle nk pki seat...bahaya ok...
biler x pki seat belt mula la pakcik nie mengelitis nk meniarap plak coz dia tau dia bebas huhuhu...time nie memang bersilat la haku mananye nk drive, nk nengok dia lagi...
*
*
*
*
*
*
so kesimpulannya saya nk car seat baru hehehehe....saye dh survey beberapa car seat yg kira okla dan masih dlm linkungan bajet saya...saya bajet klu boleh bawah RM800 dan boleh digunapakai utk jangka masa yg lama dan yang penting harusla selesa terutamanya utk perjalanan jauh...

yang nie Halford - Premier Zeus Plus Convertible Car Seat RM 729 tapi ada sales kat littlewhiz so jadik RM 583...leh guna sehingga 4 year @ 18kg...ade 4 reclination position


yang nie Britax: Safe-n-Sound Galaxy Classic Grey Quartz Convertible Car Seat harga RM 799 tp ada sales gak kt littlewhiz so jadik RM 719 (eleh sikitnya beza)...

dah bincang dgn husband so dia kate this weekend nnt kite pi nengok mana 1 yang kite nak...klu tanye saya mn yg saya nk tentula Recaro pyer hahaha...tp husband kate bajet bawah Rm800 terpaksa dilupakan huhuhu...

iklan- sj nk tnjk pic pakcik kecik nie, pandai plak dia tengok mummy melalui cermin cenonet nie hehehe

1 comment:

  1. seram n sedey baca entry pasal baby yang meninggal masa tgh m,enyusu tu.. kalo dh g usha car seat nye review sikit la kt aku eh.. tgh mencari gak nih.. hubby aku pn brkenan yg halford tu sbb murah.. tp sbb tk leh tgk depan mata la.. tak tau hanif ni sesuai takk.. budak nih baru 3 bulan.. hu..

    ReplyDelete