Monday, December 20, 2010

++Hati tersentuh++

Balik keje singgah tesco
coz tak jadi gi jusco
kunun2 nak tengok wayang...tapi kiciwa
coz husben lupa nk beli tiket
sabo jela aku
tapi bukan nie yang aku nak cite


aku nak cite pasal 1 family nie
yang mana aku seiring jalan balik dengan mereka
mula terseiring start dari giant shah alam
menuju ke bukit jelutong
pastu aku tak tau dorang pi arah mana
lost!!!!


ape yang menarik perhatian pada family nie di mata aku???
kejadian - hujan lebat selebat lebatnya
waktu - pukul 9 malam
mereka - menaiki motor 3 beranak


si ayah menunggang motor dengan penuh berhati2
mengelak segala air yang bertakung kat tepi jalanraya


si anak berada di tengah antara ayah dan ibu
hanya ditutupi plastik dari kepala hingga paras bahu
yang lain confirm lencun
umor si anak dalam 1-2 tahun
mungkin...
berdasarkan saiz kaki yang tergantung di celah peha si ayah dan si ibu


si ibu pula sebelah tangan mendakap erat anak yang ditengah
sebelah tangan pula menyapu air hujan yang membasahi muka
gara2 helmet takde penutup @ baizer namenye (hentam sajela labu)


aku cam pelik
sepanjang perjalanan kenapa si ayah nie tak mau berhenti berteduh
tak kasihan kah dia pada si anak
atau si ayah mau cepat sampai ke umah
tidak sanggup biarkan anak kesejukan kne hujan


aku tersentuh
touching
tergamam
terkesima
bermacam2 perasaan ado
membayangkan sekiranya si ibu itu adalah aku
adoyai


walaupun kite rase susah
rupa2nya ade yang lagi susah dari kite
bersyukurla dengan ape yang kite perolehi
p/s - tetiba aku teringat kat si kecik nie plak...indunye mummy kat ucuk2 mummy nie

1 comment:

  1. Betul tu....kadang-kadang kita ni tak pernah nak bersyukur dengan apa yg kita ada kank?

    Ada kereta kancil..nak tukar wira..ada wira nak tukar waja...ada waja nak tukar Vios...

    Tapi kita tak pernah terfikir tengan mereka yg x ada kereta tu....

    Kalaulah kita ditempat orang mcm tu..mcm mana perasaan kita kan?

    Nasib baik mereka ada motor....atleast dapat bergerak gak dari tak ada kenderaan langsung kan :D

    ReplyDelete