Thursday, August 12, 2010

Bengang

Aku baru jek terbaca logbook rayyan...rase menggigil2 nak taip entry nie coz nak menahan marah....fuhhh tak tau nak mulakan camne....


Tarik nafas.....hembus....bukan sembur....


ok find....dh waras sekarang nie...


pasal nursery rayyan...


sekarang nie dorang wat sistem bergilir2 jaga baby, means setiap 2 bulan cikgu akan bertukar2 baby mana yang dorang xpernah jaga lagi, motif supaya bile cikgu cuti cikgu lain xkekok jaga baby bawah jagaan cikgu yang cuti tu...ok find...aku fahamla kan...


tapi yang membuat kan aku meluap2 nie, cikgu baru rayyan ni mengada2 nak mampus, banyak plak cekadak dia itu ini la, teringin rase pelempang aku gamaknya....mentang2 aku diam jek selama nie...diam xbermakna aku xamik tau ye...


dulu rayyan dijaga oleh A, pas 2 bulan si Q nie yang amik alih...mase si A nie amik alih aku dah maklumkan pada dia yang rayyan makan nestum sahaja, jangan bagi makanan taska yang ntah pape jek korang letak aku pon xtau...now rayyan aku bekalkan bubur nasi...so okla A nie ikut la cakap aku(klu dia khianat kat belakang aku memang aku xtau la kan)....pastu aku dah bagi tau A nie rayyan xle mandi seawal2 pagi atas nasihat doktor...ok find dia faham...FYI nursery nie ade 1 buku cam logbook la yang akan tulis ape aktiviti or anak kite makan minum kul bape...


pastu bile Q nie takeover, kat buku logbook tu siap mention TAK MAHU MAKAN MAKANAN YANG DISEDIAKAN(means makanan yg aku bekalkan ari2)....WT*...hello, dolu mse A nie jage dia pon ade bagitaw si rayyan nie memang xmau langsung makan makanan lain selain yang aku bekalkan tu (nk air tangan mummy dia gak :P)...pastu la nie siap tulis kat buku SILA PASTIKAN RAYYAN DIHANTAR DAH MANDI....ape kebodoh la ko nie, kan aku dah mention kat situ nape rayyan tak mandi pagi, buta kah??? last week lagi best dia komen SILA PASTIKAN PAMPERS RAYYAN DITUKAR SEBELUM HANTAR KE NURSERY.....helo2 klu anak aku nk kencing bebanyak n terberak mse otw ke nursery aku x dapat nak halang ok!!! perjalanan dari rumah aku ke nursery amik mase 45minit, so dalam 45 minit tu xkan nye pampers rayyan nak kering memanjang...aku dah bekalkan pampers banyak ari2, ko tukarkan jela, bukan kudung pon!!!!


sebenarnya Q nie salah satu cikgu yang aku blacklist utk jage anak aku coz aku tau ade 2-3 orang cikgu kat situ yang jaga ala kadar jek n sekadar melepaskan batuk di tangga, tapi aku xde kuasa n xle nak demand kat pengurusan cakap xmau cikgu Q tu jage huhuhu...aku memang dah lame pikir nak cari nursery lain tapi husband tak bagi coz nursery nie memang dekat dengan opis dia....


la nie aku memang tahap bersabo lagi tapi paras2 idung jek, klu kesabaran aku hilang......sendiri mau ingat...LU PIKIRLA SENDIRI


dah aku nk siapkan makanan utk sahur nie, bolan posa xle nk ngate lebey2 huhuhu

No comments:

Post a Comment