Thursday, December 1, 2011

++Pecah lobang++

Tajuk kontroversi siot...tak hagak2...hohoho

Ok tetiba rajin nak update lagi...saje nak luahkan ape yang terbuku di hati, pedulik ape haku kalau de orang nak sound jangan cite hal opis kat blog,blog aku suke aku la kan, tak suke sudah tutup pi blog lain...

Camne ye aku nk start...

Hmm ok sebelum nie aku kontrak SPA kat jabatan tut hampir setahun...biasenyer klu kontrak SPA nie ko akan diserap masuk jabatan yang same gak mase kontrak tuh n maybe lain2 bahagian...hinggalah satu hari SPA call cakap aku dapat lantikan tetap tapi kat jabatan aku sekarang nie...ok aku cam dah berbelah bahagi nak accept or tak tapi biasela kalau ko tanye orang lain pun sure dorang cakap amik jer bukan senang nak masuk gomen...

Mase laporkan diri, kementerian nie bagitau kitorg jabatan nie closed post means sampai ke pencen ko akan duduk dijabatan yang same...fyi jabatan nie gred J ade 125 orang jek dan bahagian2 dalam jabatan nie idokle besar mane klu dibandingkan jabatan dulu...eh memang jauh beza la malah personally aku rase jabatan ini tak layak langsung dibandingkan dengan jabatan dulu...jauh panggang dari ayam...

Oklah malas nak ungkit pasal masuk jabatan nie, aku assume nie memang pintu rezeki aku n barangkali ini yang terbaik...

Dipendekkan cite, jabatan nie akan ditutup pas nie...penjawatan kitorg yg bergred J pon akan berkubur gak sebab closed post memang takle tukar ketua perkhidmatan dan jabatan lain pon tak dapat nak terima kitorg sebab takde kekosongan...itu kate orang atasan yang mane tak tau pon akan kesahihannyer...

Bile jabatan ni dibubarkan,akan wujud satu company baru yang akan bergabung dengan konsesi jabatan nie...kitorg takde pilihan lain setakat nie samada terima masuk company baru atau resign terus...klu dah masuk company baru ni bermakna hilangla status sebagai penjawat awam...ok yang ni aku ok lagi sebab pade aku rezeki ade di mane2....

Tapi pas baca minute parlimen aku rase cam nak sepak2 jek dorang nih....hipokrit nak mampus...sedangkan dia tau staff jabatan nie memang membantah giler2...klu jabatan ni nak bungkus n lingkup lantakla kan yang penting buat open post supaya nasib2 staff lain terbela especially yg memang nak sangat keje gomen...

Biler dah jadi balaci cinakopet ginila jadinye, sampai ko lupe bangsa sendiri sebab bile wujudnye company baru tuh sah2 ko de kepentingan kat situ...bape percen ko dapat yek???? Terime kasih sebab buat nasib kitorang terumbang ambing camni...hanya Allah yang layak membalas segala perbuatan ko...klu aku jahat tahap kapir memang dah lame aku santau ko sampai mampus!!!! Menyusahkan!!!!

Aku memang geram dengan jabatan nie especially KP ni...sebab tu gigih menaip walaupon gune iphone...chawwww


- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments:

Post a Comment